De juiste mix

ICT-
APPLI
CATIES

AXA Sleutelservice

Axa Bicycle components, vroeg ons om mee te denken over een nieuwe website, waarin de website van de business line fietsonderdelen beter tot zijn recht kwam. Axa gaf in de gesprekken aan dat zij op zoek waren naar een totaalontzorger die rekening houdt met verschillende zaken. Eén hiervan is de ICT-Applicatie in de website: de sleutelservice. Via www.axa-stenman.com heeft de bezoeker de mogelijkheid te zoeken op sleutelnummer, waarna ze de bijbehorende sloten te zien krijgen. Doordat we deze applicatie gekoppeld hebben aan de productiemachine is er een geautomatiseerd proces tot stand gekomen dat zorgt voor een goed ingericht logistiek proces. Hierdoor werkt Axa aanzienlijk effectiever en is hun winst sindsdien enorm gestegen.

EMPLOYER
BRANDING

NWb Interactieve cao campagnetool

De Werkgeversvereniging voor Energie en Netwerkbedrijven (WENb) wilde haar medewerkers betrekken bij de nieuwe cao-onderhandelingen, draagvlak vergroten onder betrokkenen en kennis delen.
De Kleuver heeft hiervoor een interactieve cao-campagnetool ontwikkeld. Medewerkers konden via hun mobiel, tablet en desktop vragen beantwoorden over drie thema’s met aan het eind van ieder thema een quizvraag. Deze quizvragen waren bedoeld als extra motivatie voor medewerkers om hun mening te delen. Respondenten maakten kans op een iPad mini.
Resultaat: meer dan 1600 ingevulde enquêtes en een interactieve cao die volledig wordt gedragen door de achterban.

POSITIO
NERING

Christelijke Scholengemeenschap Veenendaal

Het leerlingenaantal van de VMBO scholengemeenschap de CSV liep al enige jaren gestaag terug. De oorzaak was een slecht imago.
Wij kregen de opdracht met een goed budget nieuwe leerlingen te werven. Een uitdagende klus. Immers, een negatief imago verander je zomaar niet. Toen ROCA12 dezelfde vraag stelde, zagen wij kansen. Wij gingen niet werken aan het verbeteren van twee scholen met een negatief imago.
We bedachten een nieuw onderwijsconcept; een doorlopende leerroute van 12 tot 20 jaar van VMBO naar MBO. Wij hebben het concept geladen met een nieuwe naam: ‘Het Perron’. Dicht bij de doelgroep en uitermate geschikt voor campagnes. Sindsdien is het aantal leerlingen blijven stijgen en zijn de open dagen een groot succes!

BIMBIM
ONLINE
MARKETING

BIMBIM

BIMBIM Nieuwe Media onderscheidt zich sinds 2007 als één van de labels van De Marketingcommunicatiegroep. BIMBIM richt op de interactie tussen uw merk en doelgroep. Wat ons bedrijf uniek maakt is dat wij ons daadwerkelijk focussen op de realisatie van uw online doelstellingen. Hoe kan dat?, horen wij u terecht vragen. Dat kan doordat wij onafhankelijk zijn. Doordat wij luisteren naar uw vraag. Maar met name doordat wij ‘nee’ durven te verkopen.
“BIMBIM weigert” worden we in de wandelgangen daarom ook wel genoemd. Want uw vraag, is dat ook daadwerkelijk uw probleem? Weet u zeker dat dáár de schoen wringt? Door onze onafhankelijke blik, onze middelenvrije denkwijze en onze focus op het behalen van uw (online) doelstellingen kúnnen wij uw vraag wel eens weigeren. En met resultaat. BIMBIM Nieuwe Media heeft verschillende bedrijven op online gebied geholpen door hun initiële opdracht te weigeren en een effectiever plan voor te stellen.
Bent u nieuwsgierig geworden naar een vrijblijvend gesprek? Sinds 2005 vindt u ons in de oude directeurswoning van de Ritmeester Sigarenfabriek in het hartje van Veenendaal. Maar wij zijn natuurlijk ook ten alle tijden telefonisch te benaderen via 0318 - 555 075 of bel naar de 06 van Wim de Kleuver via +31(0) 6 25 01 81 88. Wij maken graag met u kennis!

STRATEGIE
CHECK

Dishman Netherlands

Dishman heeft de Kleuver bedrijfscommunicatie b.v. gevraagd om de business strategie te herijken.
In twee vervolgbijeenkomsten zijn met de inzet van de strategiecheck, het groeimodel en diverse organisatiemodellen concrete business strategieën en PMC’s opgesteld.
De strategische marketingcommunicatienotitie leidde tot nieuwe inzichten en tot concrete resultaten. De marktintroductie in Noord-Amerika was een groot succes.

CAMPAGNES

Fiscaalfit.nl

Een landelijk, gerenommeerd accountantskantoor met elf vestigingen in Nederland, vroeg ons mee te denken over de werving van nieuwe klanten.
In nauwe samenwerking hebben we een korte test ontwikkeld die laat zien wat het belastingvoordeel van een ondernemer kan zijn. Deze trigger, het voordeel kan oplopen tot 40%, is de pijler van een campagne die o.a. bestaat uit een actiesite, online marketing, Direct Mailingen en een advertentielijn. Nadat deze campagne in eerste instantie is opgezet voor één branche, nl. tandartsen, is het na bewezen succes aangepast voor alle branches.
Binnen een maand waren er zichtbare resultaten: het accountantskantoor noteert concrete afspraken in de agenda’s en de eerste kanten hebben zich voor lange tijd aan hen gebonden.

BEDRIJFS
VIDEO

Info Support

Info Support zocht naar de ideale invulling van vier specialistische IT-functies. Op basis van strategische employment branding (het laden van Info Support als een sterk werkgeversmerk) zijn wij een wervingscampagne gestart: Start Boarding Now. De bedrijfsvideo’s maakten hier een belangrijk onderdeel van uit. In de jobvideo’s vertellen vier IT-professionals over hun unieke klantprestatie en hoe zij jou (de kijker) als toekomstige collega meenemen naar het hoogst bereikbare IT-niveau. Start Boarding Now bleek zo goed binnen Info Support te passen dat zij de vacaturesite uitbreiden naar alle functies binnen Info Support.

DE KLEUVER
BEDRIJFS
COMMUNI
CATIE

De Kleuver Bedrijfscommunicatie

Bij de start van De Kleuver bedrijfscommunicatie in 2000 was ons enige kapitaal een leeg kratje Grolsch. Zonder een euro op de bank, maar met een duidelijk visie en missie, startten we onze ‘journey’. Met enkele tevreden klanten, volgden nieuwe opdrachten en konden we onze eerste medewerkers aan boord trekken. Samen met onze medewerkers geven we nog steeds vorm aan onze missie: ‘Met leuke mensen, leuke dingen doen, voor leuke klanten’!

Ondernemend bloed

Kansen zien, ondernemend zijn en vertalen naar concrete business. Voor onszelf en uiteraard voor onze klanten. Dat is voor ons elke dag weer de uitdaging. Of we nu bezig zijn met marketing, communicatie, HRM of ICT, een gezonde dosis ondernemerschap is altijd onderdeel van de opdracht.

De juiste mix

In 2007 kwamen BIMBIM online marketing en De Kleuver arbeidsmarktcommunicatie de bedrijfscommunicatie-tak versterken. Deze labels vormen samen de juiste mix, waarmee wij doelen van onze klanten realiseren. Wij starten met een goede positionering & branding en vertalen dit door, in online marketing in nauwe samenwerking met de klant. Met als resultaat groei in bestaande en nieuwe markten. Om de groei te continueren heeft een bedrijf goede, nieuwe mensen nodig. Hier maakt De Kleuver arbeidsmarktcommunicatie de cirkel rond. Met het groter worden van uw bedrijf is een nieuwe positionering vereist… de rest kunt u zelf invullen.

Onze labels werken samen onder de vlag De Marketingcommunicatiegroep.
Spits uw vraag zich mee toe op online of HRM, kijk dan snel op de website van BIMBIM of De Kleuver Arbeidsmarktcommunicatie.

SEA-
OPTIMALI
SATIE

Kiyoshi

Japans restaurant Kiyoshi vroeg ons hoe zij minder Groupon-bezoekers konden krijgen en meer kosteneffectieve, online reserveringen. Na een nauwkeurige vergelijking met de concurrentie, analyse van de doelgroep en hun zoekgedrag ontwikkelden wij een aparte landingspagina voor Kiyoshi.
Deze landingspagina hebben we geoptimaliseerd voor de zoekmachines (d.m.v. SEO én SEA). De uitgekiende Adwordscampage, waarbij zoekwoorden, advertenties en landingspagina elkaar versterkten, zorgde voor een goede vindbaarheid bij de juiste doelgroep. En door middel van een duidelijke en eenvoudige call-to-action activeerden wij hen direct een online reservering te maken.
Het resultaat overtrof de verwachtingen. Binnen twee weken had het restaurant zijn investering terugverdiend. En vanaf dat moment kon het zelfs spreken van winst. In die korte tijd telden we 194 bezoeken aan de landingspagina, waarvan ongeveer 70 % een reservering maakte. De dagelijkse monitoring en bijsturing door BIMBIM verhoogden het resultaat.

A/B
TESTEN

Lantor

Het internationale bedrijf Lantor was op zoek naar de invulling van twee zeer specialistische functies. Wij kregen de opdracht hiervoor zo goed en effectief mogelijk sollicitanten te werven. We stelden twee vacatures op en hebben van beiden een optie B gemaakt, om te testen welke lay-out beter aansloeg bij de doelgroep. A/B-testen gaat om het continue optimaliseren van webpagina-elementen om het conversiepercentage optimaal te houden. Lantor merkte al gauw resultaat. Vacatures werden snel ingevuld en er rolden goede en kwalitatieve resultaten uit.

MARKETING
COMMUNIE
CATIE
PLAN

NOREA

NOREA, de beroepsorganisatie van IT-Auditors wil haar naamsbekendheid en zichtbaarheid onder haar stakeholders vergroten.Doordat de organisatie grotendeels afhankelijk is van vrijwilligers, is het ontwikkelen, implementeren en borgen van de communicatiestrategie een belangrijke randvoorwaarde.
Om de naamsbekendheid en zichtbaarheid te vergroten kwamen we via strategische sessies en interviews met de bestuursleden, tot een krachtige positionering en communicatiestrategie. De communicatiestrategie, positionering en de marketingcommunicatiedoelstellingen zijn vastgelegd in het marketingcommunicatieplan.
Dit plan hebben we direct door vertaald naar een communicatiekalender. De marketingcommunicatie(strategie) van NOREA is nu volledig geborgd en geïmplementeerd binnen de organisatie.

ONLINE
MARKETING

Notaris Ottens

Voor een middelgroot notariskantoor in midden Nederland kregen we de vraag om de online offerteaanvragen voor standaard notariële akten te vergroten.
Op basis van een uitgebreide zoekwoordenanalyse ontwikkelden we per dienst, een aparte landingspagina’s i.c.m. een Google AdWords-campagne. Doordat de zoekwoorden, advertenties en landingspagina’s naadloos op elkaar aansluiten is er voor een bezoeker continu herkenning in zijn zoekopdracht.
Dit gekoppeld aan een kort klik pad met een duidelijke call-to-action leidt tot dagelijkse offerteaanvragen.

WEB
FOTOGRAFIE

Sirjon

De initiële vraag van Sirjon richtte zich op de ontwikkeling van drie websites. Naar aanleiding van strategische sessies hebben wij deze websites ingezet met informering en branding als doel. Hierbij was fotografie een zeer belangrijk onderdeel. Sirjon onderscheidt zich van hun concurrenten door de uitgebreide aandacht voor hun cliënten. En vanuit die gedachte hebben wij gekozen voor de inzet van gepersonaliseerde foto’s. De warmte en de passie die de medewerkers voor hun werk en cliënten hebben komt hierin zeer duidelijk naar voren. De sitebezoekers reageerden enthousiast doordat de foto’s herkenning oproepen. Tegelijkertijd geven de foto’s een betrouwbare, professionele en prettige indruk van de organisatie en haar sfeer.

INTER
NATIONALE
MARKETING

TBK Group

TBK vroeg zusterorganisatie BIMBIM een nieuwe website te ontwikkelen. BIMBIM ‘weigerde’ dit.
Er bleken teveel vragen over de propositie en de vertaling naar verschillende internationale product/marktcombinaties. In overleg met de directie van TBK is samen met de adviseurs van De Kleuver bedrijfscommunicatie, de Strategiecheck uitgevoerd. In 4 sessies kwamen we tot een nieuwe positionering: ‘Less Spillage, more performance’. De heldere propositie was onderscheidend in de markt en zorgde voor internationale groei. Om de groei aan te kunnen richtte TBK nieuwe bedrijven op, allen met ‘Less Spillage, more performance” als klantbelofte. Inmiddels is TBK als TBK group nog steeds een trouwe klant en ambassadeur.

USABILITY
SCAN

Usability Scan

Uw strategie is bepaald: u heeft een duidelijk beeld van wie u bent en wat u aan wie wilt verkopen. De vormgever heeft een prachtig webdesign opgeleverd. De bezoekers van uw website zijn één druk op de knop verwijderd van een aankoop of offerteaanvraag. Maar de bezoeker klikt niet.
Soms denkt men een goed ontwerp en een duidelijke structuur te hebben op de website. Vaak blijkt dit toch niet het geval. Aan de hand van een usabilityscan kunnen wij beoordelen of uw website ook daadwerkelijk net zo gebruiksvriendelijk is als u denkt.
Wij zien het klikpad dat uw bezoeker aflegt op uw website en waar de aandacht op gericht is. Valt die ene button voor de offerteaanvraag wel genoeg op, is de navigatiestructuur wel zo helder als u dacht, is de belangrijkste informatie wel zichtbaar voor de bezoeker?
Aan de hand van de analyse van deze usabilityscans adviseren wij u hoe u uw website kunt optimaliseren en zo uw omzet-conversies verhoogt. Uiteraard kunnen wij ook uw website op basis van de juiste strategie en doelstellingen ontwikkelen.

BRANDING

De Vakgroep van Erfgoedhoveniers

De Vakgroep van Erfgoedhoveniers heeft De Kleuver bedrijfscommunicatie gevraagd te helpen met de branding van haar vereniging.
De vraag van De Vakgroep van Erfgoedhoveniers was hoe de vereniging meer zichtbaar zou kunnen worden. Meer bekendheid en erkenning van het vak, wat uiteindelijk leidt tot meer opdrachten voor de leden en meer leden voor de vereniging.
Met een ruime vertegenwoordiging van de leden in de strategische sessies, werd een breed gedragen plan opgesteld. De basis voor een nieuwe naam, logo en website voor de vereniging; de start van een nieuwe koers.

GAMES

WoonWerk

WoonWerk stelde aan ons de vraag hoe hun doelgroep hun sites Arbowonen.nl en Personeelswijzerwonen.nl beter kon benutten. Om de sites van WoonWerk te promoten als dé complete praktische vraagbaak, ontwikkelden wij de WK-game. In deze game gingen werkgevers en werknemers met elkaar de strijd aan op diverse levels. Voor de eerste 5000 inschrijvers lagen originele oranje WK-slippers klaar. Tijdens het spel werd belangrijke informatie aangeboden via 'wist-u-datjes'. De deelnemers met de hoogste score werden iedere week beloond met prachtige prijzen. Het resultaat? Een betrokken doelgroep die de website wist te vinden!

DE KLEUVER
ARBEIDS
MARKT
COMMUNI
CATIE

De Kleuver Arbeidsmarktcommunicatie

Onze professionals werken vol enthousiasme en energie aan uw vraagstukken. Wij gaan voor kwaliteit, zijn klantgericht en werken pragmatisch, pro-actief en resultaatgericht. Volgens onze klanten zijn wij uit het juist hout gesneden, omdat we buiten de kaders denken. Dit blijkt ook uit de vele innovatieve producten en campagnes die wij ontwikkeld hebben. Wij denken altijd middelenvrij, waardoor het probleem, of liever gezegd de uitdaging, met een open blik wordt benaderd om zo tot het beste advies voor u als klant te komen.